Ντόριαν Γκρέι

 

DorianGray_DVDInsert_AW.indd

2009: Ο Μπεν Μπαρνς ως Ντόριαν Γκρέι στην ταινία του Όλιβερ Πάρκερ

 

Ο μόνος τρόπος να ξεφορτωθείς έναν πειρασμό είναι να υποκύψεις σ’ αυτόν.

Όταν ερωτεύεσαι, αρχίζεις με το να ξεγελάς τον εαυτό σου και τελειώνεις με το να απατάς τους άλλους.

Είναι λυπηρό σαν το σκεφτείς, μα δεν υπάρχει αμφιβολία πως η ιδιοφυία διαρκεί περισσότερο από την Ομορφιά. Αυτή είναι η αιτία για τις προσπάθειές μας να υπερμορφωθούμε. Στον άγριο αγώνα για επιβίωση, θέλουμε να έχουμε κάτι σταθερό, κι έτσι γεμίζουμε τα μυαλά μας με σκουπίδια και γεγονότα, έχοντας την ηλίθια ελπίδα πως διαρκούν παντοτινά. Ο καλοπληροφορημένος άνθρωπος: ιδού το μοντέρνο ιδανικό. Και το μυαλό αυτού του ανθρώπου είνα κάτι το απαίσιο. Είναι σαν ένα μαγαζί με αντίκες, όλο τερατουργήματα και σκόνη, και το κάθε τι διατιμημένο πάνω από τη φυσιολογική του αξία.

ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ «ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΪ»
μετάφραση Γ. Χιωτάκης, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

 

the-picture-of-dorian-gray

2004: Ο Τζος Ντιχάμελ ως Ντόριαν Γκρέι στην ταινία του Ντέιβιντ Ροζενμπάουμ

 

Η αμαρτία είναι το μόνο αληθινά χρωματισμένο ένδυμα που απόμεινε στην εποχή μας.

Νέοι που θέλουν να είναι πιστοί, δεν είναι. Γέροι που θέλουν να είναι άπιστοι, δεν μπορούν.

Μπορώ να αντέξω την ωμή βία, αλλά η ωμή λογική είναι ανυπόφορη.

ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ «ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΪ»
μετάφραση Γ. Χιωτάκης, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

 

untitled

1970: Ο Χέλμουτ Μπέργκερ ως Ντόριαν Γκρέι στην ταινία του Μάσιμο Ντελαμάνο 

 

Και η Ομορφιά είναι είδος Ιδιοφυίας – είναι ανώτερη, τελικά από την Ιδιοφυία μια και δεν έχει ανάγκη από εξηγήσεις.

 Οι άνθρωποι λένε πότε-πότε πως η Ομορφιά είναι επιπόλαια. Μπορεί. Μα τουλάχιστον δεν είναι τόσο επιπόλαια όσο είναι η Σκέψη.

Στις μέρες μας οι άνθρωποι ξέρουν την τιμή των πάντων μα την αξία κανενός.

ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ «ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΪ»
μετάφραση Γ. Χιωτάκης, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

 

tz08a

1946: Ο Δημήτρης Χορν ως Ντόριαν Γκρέι σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζίσκου
(από το αρχείο του Θεοδόση Ισαακίδη)

 

Ο στόχος της ζωής είναι η ολοκλήρωση του εαυτού, γι’ αυτό είμαστε δω: για να συνειδητοποιήσουμε τη φύση μας τέλεια. Στις μέρες μας οι άνθρωποι φοβούνται τους ίδιους τους εαυτούς τους. Ξέχασαν το μέγιστο καθήκον που ο καθένας χρωστάει στον εαυτό του. Φυσικά είναι ελεήμονες. Ταΐζουν τους πεινασμένους και ντύνουν τους ζητιάνους, μα, οι ίδιες οι ψυχές τους πεινούν και κρυώνουν στη γύμνια τους. Το κουράγιο έχει πια εκλείψει. Ίσως ποτέ να μην υπήρξε. Ο τρόμος για την κοινωνία, που είναι θεμέλιο της ηθικής, ο τρόμος του Θεού, που είναι το μυστικό κάθε θρησκείας, να τα δυο πράγματα που μας κυβερνούν.

Πίστη είναι για τη συναισθηματική ζωή ό,τι η σταθερότητα στη διανοητική ζωή – απλά μια παραδοχή επιτυχίας!

 Πάντα! Τι τρομερή λέξη. Ανατριχιάζω σαν την ακούω. Στις γυναίκες αρέσει να τη χρησιμοποιούν. Χαλούν κάθε ρομάντσο προσπαθώντας να το κάνουν να διαρκέσει παντοτινά. Να άλλη μια λέξη χωρίς αντίκρισμα. Η μόνη διαφορά ανάμεσα σ’ ένα καπρίτσιο και ένα αιώνιο πάθος, είναι πως το καπρίτσιο διαρκεί λίγο περισσότερο.

ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ «ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΪ»
μετάφραση Γ. Χιωτάκης, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

 

BE060435

Όσκαρ Ουάιλντ (1854-1900)

 

Το Πεπρωμένο δεν μας προειδοποιεί. Είναι πολύ σοφό και πολύ άσπλαχνο για να κάνει κάτι τέτοιο.

Τα βιβλία που ο κόσμος ονομάζει ανήθικα είναι βιβλία που δείχνουν στον κόσμο τη ντροπή του.

Όχι, «συγχώρεσε τις αμαρτίες μας», αλλά «τιμώρησέ μας για τις αμαρτίες μας» θα ‘ πρεπε να ‘ναι η προσευχή του ανθρώπου απέναντι στο Θεό.

-Οι νέοι στις μέρες μας φαντάζονται πως τα χρήματα είναι το παν.
-Ναι, κι όταν γερνούν το ξέρουν.

ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ «ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΪ»
μετάφραση Γ. Χιωτάκης, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

 

 

 

4 Σχόλια to “Ντόριαν Γκρέι”

  1. Θωμάς Says:

    Το κοινό διαθέτει μιαν αχόρταγη περιέργεια να μάθει τα πάντα, εκτός απ’ ό,τι πραγματικά αξίζει να μάθει.

    ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ από το βιβλίο «ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ, ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ» Εκδόσεις ΕΡΑΤΩ μετάφραση Μ. Παπαντωνόπουλος.
    (αντιγραφή από το http://www.poiein.gr)

  2. Θωμάς Says:

    Τη στιγμή που ο καλλιτέχνης λαμβάνει υπόψη του τι επιθυμούν οι άλλοι, και προσπαθεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις τους, παύει να είναι καλλιτέχνης και μετατρέπεται σε έναν πληκτικό ή διασκεδαστικό δεξιοτέχνη, έναν έντιμο ή ανέντιμο λιανέμπορο. Η Τέχνη είναι ο πιο ισχυρός τύπος ατομικισμού που γνώρισε ποτέ ο κόσμος.

    ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ από το βιβλίο “ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ, ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ” Εκδόσεις ΕΡΑΤΩ μετάφραση Μ. Παπαντωνόπουλος.
    (αντιγραφή από το http://www.poiein.gr)

  3. Θωμάς Says:

    Το χειρότερο έργο τέχνης είναι πάντα απόρροια των καλύτερων προθέσεων.

    ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ από το βιβλίο “ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ, ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ” Εκδόσεις ΕΡΑΤΩ μετάφραση Μ. Παπαντωνόπουλος.
    (αντιγραφή από το http://www.poiein.gr)

  4. Θωμάς Says:

    Η μοντέρνα δημοσιογραφία δικαιολογεί την ύπαρξή της χάρη στη σπουδαία Δαρβίνεια αρχή της επιβίωσης του χυδαιότερου. Η διαφορά ανάμεσα σε λογοτεχνία και δημοσιογραφία είναι πως η πρώτη δεν διαβάζεται καθόλου, ενώ η δεύτερη δεν διαβάζεται με τίποτα.

    ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ από το βιβλίο “ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ, ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ” Εκδόσεις ΕΡΑΤΩ μετάφραση Μ. Παπαντωνόπουλος.
    (αντιγραφή από το http://www.poiein.gr)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: