το φιλί αξίζει περισσότερο

Από τους πιο γνωστούς πίνακες του Αυστριακού ζωγράφου Γκούσταφ Κλιμτ (1862-1918) είναι το «Φιλί». 


Γκούσταφ Κλιμτ «Το Φιλί», 1907-08
από το http://www.artchive.com/artchive/K/klimt/kiss.jpg.html

Ωστόσο ο πίνακας του Κλιμτ που έκανε ρεκόρ τιμής πώλησης δημοπρασιών ήταν η προσωπογραφία της Αντέλ Μπλοχ Μπάουερ:


Κλιμτ «Αντέλ Μπλοχ Μπάουερ 1» (1907)
από το http://www.spartacusartgallery.com/2010/09/gustav-klimt-portrait-of-adele-bloch.html

Τον Ιούνιο του 2006 η προσωπογραφία του Κλιμτ «Αντέλ Μπλοχ Μπάουερ 1» (1907) πουλήθηκε σε δημοπρασία έναντι 135 εκατομμυρίων δολλαρίων στον Αμερικανό μεγιστάνα Ρόναλντ Λόντερ, ιδιοκτήτη του ομίλου καλλυντικών Έστε Λόντερ. Ήταν η υψηλότερη τιμή που έφτασε ποτέ πίνακας στα χρονικά των δημοπρασιών.
Η Αντέλ Μπλοχ Μπάουερ ήταν σύζυγος ενός εβραίου βιομήχανου ζάχαρης που ζούσε στη Βιέννη. Το έργο βρισκόταν για χρόνια στο επίκεντρο δικαστικής διαμάχης μεταξύ της αυστριακής κυβέρνησης και μιας ανηψιάς της Μπλοχ Μπάουερ, που τελικά κέρδισε την υπόθεση και βέβαια έβγαλε αμέσως τον πίνακα σε δημοπρασία.
Ο Λόντερ απέκτησε το έργο για λογαριασμό της πινακοθήκης Neue Galerie της Νέας Υόρκης.
Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε ένας πίνακας του Πικάσο με 104,1 εκατομμύρια δολλάρια.

Λίγους μήνες αργότερα, το Νοέμβριο του 2006, το ρεκόρ καταρρίφθηκε, καθώς ο πίνακας του Τζάκσον Πόλοκ, «Νο 5, 1948», πουλήθηκε αντί 140 εκατομμυρίων δολλαρίων!

περισσότερα στα:
http://news.pathfinder.gr/periscopio/323454.html

http://www.e-go.gr/culture/article.asp?catid=18144&subid=2&pubid=394271

9 Σχόλια to “το φιλί αξίζει περισσότερο”

  1. Σοφία Says:

    Απαντώ εδώ στο σχόλιο σου για τον Ατζακά. Ζηλεύω που είχες τέτοιον καθηγητή φιλόλογο. Οπωσδήποτε να διαβάσεις τα βιβλία και να μου πεις τη γνώμη σου. Κάνε εσύ μια ανάρτηση για τον Ατζακά να κάνω εγώ για το Ζουργό στο μέλλον.

    Υ.Γ Ωραίοι οι πίνακες. » Κεντήματα»

    • Θωμάς Says:

      Για τον Γιάννη Ατζακά που υπήρξε καθηγητής μου σκοπεύω να αφιερώσω τουλάχιστον μια ανάρτηση.
      Μια όμως που ανέφερες και το όνομα του Ζουργού να σου θυμίσω -μια και σου άρεσαν τα Ανεμώλια- πως το βιβλίο του είναι υποψήφιο για το βιβλίο αναγνωστών 2011.

  2. καλημέρα Says:

    ωραία αναρτηση για δυο όχι μονο γνωστους αλλα και τόσο όμορφους πίνακες!

    • Θωμάς Says:

      Ευχαριστώ, Αναστασία. Είναι κάποιοι ζωγράφοι που δεν ξέρεις ποιο έργο τους να επιλέξεις. Χαίρομαι που συμφωνείς με τις επιλογές μου.

  3. Σοφία Says:

    Το ξέρω και έχω σκοπό να το ψηφίσω.

    • Θωμάς Says:

      Εγώ το ψήφισα ήδη, παρόλο που δεν έχω διαβάσει τα υπόλοιπα της λίστας. Αν έχεις κάποιο να μου προτείνεις ή όποιος άλλος φίλος αναγνώστης έχει να μας προτείνει κάποιο βιβλίο από αυτά που είναι υποψήφια για το φετινό βραβείο αναγνωστών, με χαρά θα δεχτώ τις υποδείξεις του.

      • Anny Says:

        Καλησπέρα. Εγώ, παρόλο που δε διάβασα όλα τα προτεινόμενα, θα έφερνα στην προσοχή σας το «Για μια χούφτα βινύλια» της Χίλντας Παπαδημητρίου.
        Έχουν βγει καταπληκτικά βιβλία έστω και αν δεν είμαι μέσα στα υποψήφια.

  4. Σοφία Says:

    Δεν έχω κανένα άλλο γιατί δεν έχω διαβάσει καποιο από αυτά. Είμαι λίγο επιφυλακτική με τη σημερινή ελληνική λογοτεχνία . Ό,τι διαβάζω το ψάχνω αρκετά γιατί έχω απογοητευτεί από αρκετους συγγραφείς.

  5. Θωμάς Says:

    Anny, ευχαριστώ για την πρότασή σου. Σκοπεύω να διαβάσω το βιβλίο που προτείνεις. Μια και είναι σχεδόν αδύνατο να έχει διαβάσει κάποιος όλα τα προτεινόμενα, είναι καλό να ανταλάσσουμε απόψεις για αυτά που έχουμε διαβάσει και μπορούμε να εκφέρουμε άποψη.

Σχολιάστε

